tirsdag den 24. september 2013

UPDATE: SIDEN SIDST

Åh wow. Det er over et år siden jeg sidst har blogget her. Hvad er der sket siden sidst?

Jeg har i snart et halvt år gået hos en psykoterapeut, hvor det bl.a. er mindfulness og kunst-terapi, der er på dagsordenen. For første gang følte jeg, at jeg havde en "behandler", der rent faktisk forstod mig, og jeg er virkelig glad for at have en sagsbehandler på jobcenteret, der fik dette arrangement kørt i stilling.

Derudover er jeg netop startet hos en psykiater. Mit håb er at jeg kan blive stabiliseret, især mht. medicin, da jeg ikke synes den dosis og det præparat jeg tager nu, har den effekt jeg gerne ville have. Jeg har kun haft én session hos min psykiater, men han virker rigtig flink, og jeg har gjort det klart med mig selv fra starten, at han kan kun hjælpe mig hvis jeg er 100% ærlig overfor ham, hvilket jeg selvfølgelig vil bestræbe mig på, selvom det kan blive hårdt.

Derudover havde jeg en skøn, skøn sommer med Roskilde Festival samt familiekoloni og sommerhusferie med min daværende kæreste og hans familie. Der har været nogen små-hårde perioder med mindre meltdowns og et forhold der sluttede, men jeg er stærkt indstillet på at kæmpe mig igennem vinteren med bl.a. lysterapi (takket være min psykoterapeut), mindfulness og andre kreative input.

En lille, hurtig update om hvad der sker i mit liv, ikke mindst på depressionsfronten og kampen for at få det bedre.

/M

Ingen kommentarer:

Send en kommentar